سفر با کشتی از قشم به کیش و بلعکس


با کشتی از قشم به کیش - سفر با کشتی از قشم به کیش و بلعکس

سفر با کشتی از قشم به کیش و بلعکس

کیش و قشم دو جزیره ای هستند که در جنوب کشور قرار دارند و هر دوی آنها برای سفر های تفریحی مناسب هستند. این دو جزیره دارای مناظر طبیعی بسیار و مکان های تاریخی تفریحی بسیار زیادی هستند که باعث میشود هر ساله تعداد زیادی از افراد به جای سفر های خارجی به این دو جزیره سفر کنند و لحظات به یاد ماندنی برای خود و عزیزانشان ثبت کنند. یکی از چیزهایی که این گردشگران می توانند انجام دهند سفر از قشم به کیش با لنج و کشتی است که می تواند یک تجربه بسیار خوب برای شما باشد.

لذت بردن از طبیعت و دریا ، آشنا شدن با مسافرت دریایی، دیدن گونه های آبزی، دیدن شب در کشتی و لنج و گذراندن اوقات فراغت در عرشه و….. از کار هایی است که می توانید در هنگام سفر از تور قشم به کیش انجام دهید.

این نوع سفر ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و شما میتوانید با استفاده از لنج و کشتی بین این دو جزیره سفر کنید در آنها به تفریح بپردازید.

راه های دیگری هم برای سفر به این دو جزیره وجود دارند اما به دلیل اینکه این جزایر به یکدیگر نزدیک هستند و اگر بخواهید از راه زمینی به این جزیره سفر کنید مسیرتان طولانی میشود پس بیشتر افراد از راه آبی این کار را انجام می دهند.

همچنین راه های هوایی هم به دلیل هزینه های زیاد به صرفه نیست.

کشتی و لنج مانند اتوبوس در دریا است و در اسکله منتظر شما میمانند و بعد از گزشت یک تایم مشخصی حرکت میکنند.

فاصله قشم تا کیش از راه دریایی

برای اینکه بتوانید از قشم به کیش سفر کنید و بالعکس دو راه پیش روی شما قرار دارد ایی دو راه اعم از بندر چارک به کیش و بندر آفتاب به کیش است.

نکته ای که اینجا لازم به ذکر است: سفر از چارک به کیش و از کیش به چارک بیشتر انجام میشود چرا که این بندر(چارک) به بندر عباس نزدیک تر است.

و همچنین سفر از بند چارک به دلیل این که هم دارای شناور های مسافربری و هم شناورهای لندینگ کرافت دارد از محبوبیت بیشتری بین مسافران برخوردار است. لندینگ کرافت ها شناور هایی با قابلیت بار بری هستند که اکثرا برای جابجایی اتومبیل های مسافران انجام میشود.

مسافت قشم تا کیش از راه دریایی

اما بندر آفتاب بیشتر دارای شناورهای لندیگراف است و شناور های مسافربری کمتر به چشم میخورند و بنابر این از محبوبیت کمتری بین مسافران برخوردار است.

حالا اگر بخواهید این مسیر را از این دو روش بپیمایید باید اینگونه در نظر بگیریم که ابتدا شما از مسیر در یایی به بندر آفتاب می روید و سپس از مسیر زمینی به بندر پل و بعد از مسیر دریایی به قشم میروید در این صورت

مسیر دریایی از کیش به بندر آفتاب ۳۵ کیلومتر و از بندر آفتاب تا بندر پل ۲۳۰ کیلو متر و از بندر پل تا قشم ۱۴ کیلو متر است.

برای دومین مورد باید بگوییم که شما ابتدا به بندر چارک بروید و از بندر چارک به سمت بندر پل و در نهایت از بندر پل به سمت قشم بروید مسیر شما کمی کوتاه تر میشود.

فاصله ی بین کیش تا بندر چارک ۳۲ کیلومتر و از بندر چارک به سمت بندر پل و قشم حدود ۲۷۷ کیلومتر است.

اما چقدر زمان میبرد که این مسیر پیموده شود؟

مسیر دریایی با شناور های مسافربری از کیش به بندر چارک بین ۱٫۵تا ۲٫۵ ساعت طول میکشد ولی با شناورهای لندینگ کرافت این زمان بین ۲٫۵ تا ۳ ساعت زمان میبرد در حالی که اگر بخواهید از کیش با شناور های مسافربری به بندر آفتاب بروید این زمان بین ۲٫۵ تا ۳ ساعت و بیشتر در مسیر خواهید بود.

%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86 %D8%B3%D9%81%D8%B1 %D8%A7%D8%B2 %DA%A9%DB%8C%D8%B4 %D8%A8%D9%87 %D9%82%D8%B4%D9%85 %D8%A8%D8%A7 %D9%84%D9%86%D8%AC %D9%88 %DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C - سفر با کشتی از قشم به کیش و بلعکس
سفر به کیش و قشم از راه دریا

از بندر چارک تا بندر پل چیزی بین ۲٫۵ تا ۳ ساعت زمان می برد.

از بندر پل تا جزیره قشم هم حدودا ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد . پس در مجموع رفتن از این مسیر ها چیزی حدود ۷٫۵ ساعت زمان میبرد.

آیا سفر از کیش به قشم از راه دریایی امکان پذیر است؟

در گذشته گردشگران برای سفر از کیش به قشم از کشتی استفاده میکردند اما امروزه این امر با لنج صورت میگیرد. فاصله ی دریایی این دو جزیه حدودا ۲۲۵ کیلومتر است که این مسافت با کشتی حدود ۱۰ الی ۱۲ ساعت به طول می انجامید.

سفر با لنج می تواند صرفه جویی در زمان باشد چرا که با لنج این مسافت چیزی حدود ۷ الی ۱۰ ساعت طول میکشد.

البته بعضی از افراد را مشاهده میکنیم که با قایق های تندرو این سفر را انجام میدهند که در این رابطه باید گفت زمان سفر بسیار کاهش پیدا میکند اما امنیت مسیر را هم باید در نظر گرفت.

بردن ماشین سواری از کیش به قشم

شما می توانید ماشین سواری خود را از کیش به قشم ببرید و در جزیره قشم از ماشین سواری خود استفاده کنید و هزینه اضافی برای کرایه ماشین پرداخت نکنید. برای این کار شما می توانید با ماشین سواری خود تا بندر مورد نظر در کیش بروید و سپس با ماشین وارد لنج یا کشتی مورد نظر شوید. توجه داشته باشید که این لنج یا کشتی ها مخصوص است و شما باید از قبل بلیط کشتی را تهیه کنید که امکان حمل ماشین سواری را داشته باشد.

هنگامی که با ماشین خومدتان وارد کشتی شدید می توانید درون ماشین نشسته و یا به سالن بالای کشتی رفته و در آنجا استراحت کنید. که پیشنهاد ما به شما این است که از ماشین خارج شده و از مناظر طبیعی لذت ببرید. همچنین اگر در داخل ماشین نشسته باشید ممکن است مقداری دریا زده شوید.

هزینه های سفر از کیش به قشم با لنج و کشتی

اگر از آن دسته از افراد هستید که میخواهید با اتومبیل شخصی خود به این سفر بروید باید گفت که هزینه انتقال ماشین از بندر چارک به کیش ۷۵۰ هزار تومان و بالعکس ۳۵۰ هزارتومان برای شما تمام می شود.

%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87 %D8%B3%D9%81%D8%B1 %D8%A7%D8%B2 %DA%A9%DB%8C%D8%B4 %D8%A8%D9%87 %D9%82%D8%B4%D9%85 %D8%A8%D8%A7 %D9%84%D9%86%D8%AC %D9%88 %DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C - سفر با کشتی از قشم به کیش و بلعکس
سفر با کشتی به جزیره زیبای کیش

اما این هزینه تنها برای پنج روز است و هر روز اضافی ۷۰ هزارتومان برای شما اضافه میشود. در باره این هزینه برای بندر پل به قشم این هزینه ها کمتر خواهد بود.

سخن پایانی

به طور کلی راه های در یایی برای سفر به کیش  به دو صورت وجود دارد یکی راه های دریایی  زمینی است و راه دیگر سفر به صورت دریایی است که هر دوی آنها به یک زمان حدودا طول می کشند و اگر از اتومبیل شخصی استفاده می کنید باید از مسیر دریایی زمینی استفاده کنید.

سوالات متداول

۱_چگونه میشود از کیش به قشم سفر کرد؟

برای اینکه بتوانید از کیش به قشم سفر کنید دوراه پیش رو دارید. راه اول سفر دریایی_زمینی است و راه دوم سفر کاملا دریایی که باید بگوییم اگر از وسیله شخصی استفاده میکنید باید مسیر دریایی_زمینی استفاده کنید.

۲_فاصله کیش تا قشم چقدر است؟

فاصله کیش تا قشم به صورت کلی ۲۲۵ کیلومتر بر روی نقشه است اما اگر بخواهی از راه دریایی زمینی سفر کنید این مسافت بیشتر است.

۳_هزینه های سفر از کیش به قشم با لنج و کشتی چقدر است؟

هزینه های سفر از کیش به قشم با لنج و کشتی بستگی دارد که آیا با ماشین خود سفر میکنید یا خیر چرا که سفر با اتومبیل هزینه در بر خواهد داشت

جهت رزرو بلیط کشتی از قشم به کیش و بلعکس با ما در ارتباط باشید:

۰۹۹۰۰۹۹۳۵۵۴

۰۲۱۲۸۴۲۸۴۴۰

3.5/5 (4 دیدگاه ها)
4/5 (3 دیدگاه ها)
مطالب دیگر